JELSZÓ: HA A GÖDÖRBEN VAGY, HAGYD ABBA AZ ÁSÁST

CSODARECEPT, avagy a Master 4-es

Mindenkivel történnek olyan dolgok, amik nincsenek a kedvére, hiszen mindannyian tanulunk folyamatosan.

Rossz helyen parkoltunk, és vár ránk a piros csomag; kiderül, hogy akit kiszemeltünk magunknak már évek óta boldog párkapcsolatban él; a céges rendezvényen csúnyán besülünk az igazgató előtt; ellopják a pénztárcánkat és még sorolhatnánk…

Mindenkivel megeshet, de ha már megtörtént (ezt is mi vonzottuk be! Igen, sajnos!), még mindig választhatunk két verzió közül:

Az első verzió: „a világ összeesküdött ellenem, nekem már úgyis mindegy”!

Lehet ebben a tudatban elmerülni, jó mélyen megmártózni, fürdőzni, órákon-napokon-heteken át szenvelegni, és közben, hasonló-hasonlót vonz alapon további szerencsétlen helyzeteket bevonzani.

Vagy- második változat- például azt mondani:

Ellopták a pénztárcámat, benne az irataimat, összes pénzemet. Nagyon rosszul érint. Egyenlőre nem látom miért és hogyan jó ez nekem, de biztos, hogy ez is a javamra fog válni. Kicsit később megpróbálom megtalálni azokat a gondolatokat, amikkel ezt bevonzottam, és felülírom őket.

Vonulj el egy csendes sarokba, és hunyd le a szemed! Figyeld az érzést, amit ez az esemény Benned előidézett! Ne akard eltűntetni, sem elnyomni, sem megváltoztatni. Külső szemlélőként csak figyeld az érzést! Először felerősödik, majd magától enyhülni fog, csak várd ki!

Figyelj a légzésedre! Figyeld, ahogy belélegzel, majd kilélegzel! Csak a légzésedre koncentrálj! Ettől automatikusan kezdesz megnyugodni. Belélegzés, kilélegzés. Belégzés, kilégzés. Kezdenek az izmaid is elernyedni, szívverésed csillapodik, elméd kezd kiürülni, így megszabadulsz a Benned zsongó temérdek gondolattól.

Most vegyél pár jó, mély lélegzetet, sóhajts nagyokat, és kifújásnál gondolj arra, hogy a levegővel a probléma is távozik Tőled!

Természetesen az adott helyzet súlyosságától, a temperamentumodtól, koncentrálóképességedtől stb. is függ, hogy mennyi idő alatt nyugszol meg.

Ez a légzőgyakorlat az egyik legősibb stresszkezelő módszer! Feltétlen próbáld ki, már nagyon sokunknak bevált!

Amikor érzed, hogy némileg megkönnyebbültél, képzeld el azt a helyet, ahol a legboldogabb voltál, vagy ahol szerinted nagyon boldog lennél! Ez lehet egy valós, vagy fiktív színtér például egy óriási platánfa tövében, gyönyörű tengerparton, a kedvesed karjában, a nyaralódban, egy padon a parkban, akárhol!

Mindegy hol, melyik kontinens melyik szegletében, de olyan helyet válassz, ahol minden tökéletes számodra! Ha még nincs ilyen hely, most hunyd le a szemed, és találj ki egy ilyen színhelyet!

Ha nem megy, az interneten mazsolázgass a keresőkben a csodálatos fotók közül, ott bizonyára rátalálsz álmaid helyszínére! Ide gondolatban mindig visszatérhetsz majd!

Ezen a Számodra gyönyörű helyen képzelj el olyan szituációt, amitől jobban érzed Magad! Ha szeretsz úszni, és a tengerparton vagy, ússz! Érezd, ahogy gondolatban úszol a kristálytiszta, fenséges, hűs vízben! Érezd a szellőt, és a víz ízét!

Ha az erdőben sétálgatsz, lásd lelki szemeiddel a magas, ódon fákat! Lásd, ahogy a Nap sugarai be-beszűrődnek a fák között! Érezd a bőrödön a kellemes, friss, tiszta levegőt!

Akármilyen helyszínt is választottál, képzeld el hogy ott vagy, és számodra kedves dolgot csinálsz!

Minél tovább időzöl ott gondolatban, annál jobban fogod érezni Magad!

Nem kell erőltetni semmit! Ha szeretnél visszatérni a „való világba” kezd el mélyíteni a légzésed, majd hozd vissza a tudatod a jelenbe! Már egy-két perc álmodozás is sokat segíthet!

Ez az egyik legkitűnőbb módszer arra, hogy megnyugtasd Magad! Semmilyen csodakapszulát, kütyüt, és varázspálcát nem igényel, ezért akármikor elvégezheted!

A MASTER 4-ES ÖSSZEFOGLALVA

1. Helyzetfelmérés ( ez és ez történt, rosszul érzem magam tőle, nagyon bánt )

2. Hunyd le a szemed, és figyeld az érzést anélkül, hogy változtatni akarnál rajta!

3. Figyeld a be-és kilélegzésedet majd végy pár mély lélegzetet!

4. Gondolatban menj az álomszigetedre, és álmodozz!

5. Lélegezz mélyeket, és hozd vissza a tudatod a jelenbe!

TIPP No1: sokszor „nem tudjuk”, hogy hirtelen mitől lett rosszkedvünk.

Ne engedd becsapni Magad!

Később, mikor már teljesen megnyugodtál, és minden halad a megszokott kerékvágásban, hunyd le a szemed, lélegezz mélyeket, majd tedd fel Magadnak a kérdést: mitől éreztem magam így? Várd meg, amíg meghallod a választ! A belső hang mindig válaszol! Ha sikerül azonosítanod az okot, az már félsiker! Egy kisgyerek is pontosan tudja, hogy mi bántja, hát még mi, felnőttek! Légy őszinte Magadhoz!

TIPP No2: álmodozás közben lehetőleg valamilyen dinamikus tevékenységet végezz, mert arra könnyebben koncentrál az agyad, mintha egy egyhelyben álló képet kellene vizualizálnod!

Tartsd szem előtt: Minél hamarabb szakítod meg a negatív spirált, annál hamarabb érzed újra jól Magad!

Ne add át Magad a búnak! A Te életedet Te irányítod!

Kívánunk derűs, sikeres, pozitív szemléletű napokat!

Küldd el Te is történetedet, hogy hogyan álltál talpra egy-egy nehéz helyzetből!

Ezzel egyszerre erősítheted önbizalmadat, és segíthetsz másokon!

A tanulságos sztorik beküldői között folyamatosan Valósítsd Meg CD-ket, és egyéb értékes ajándékokat sorsolunk ki!

Várjuk leveledet:

Valósítsd Meg Csapata